A prezice viitorul este o indeletnicire veche. Unii folosesc globul de cristal, altii ceasca de cafea. Sunt metode si metode, iar rezultatele variaza pe masura.
Totusi, o metoda validata in afaceri este cea promovata de cei de la trendwatching.com. Ei folosesc 2500+ de “spotters” in 90+ de tari inrolati intr-un program numit Happy Spotting. Astfel, ei sunt capabili sa izoleze semnale, situatii si evenimente care se grupeaza dinamic in tendinte care pot sta la baza unor inovatii ulterioare.
Astazi, Vineri 22 noiembrie, am asistat la un workshop sustinut de Delia Dumitrescu, Lead Innovation Architect la trendwatching.com si am aflat cum pot intelege si aplica un “consumer trend”. Am folosit “CONSUMER TREND CANVAS” – in definitia trendwatching.com “an easy-to-follow framework that will help you not only unpack and understand any consumer trend, but also help you apply it to launch successful consumer-facing innovations of your own”.
Detalii privind “CONSUMER TREND CANVAS” gasiti aici. Detalii privind unele trenduri gasiti aici. Workshopul a fost excelent organizat de catre Gabriela Enescu si Oana Molodoi. Ele sunt “LeadersHUB evangelists”, asa cum se autodefinesc chiar ele pe site-ul laboratorului lor de invatare.