Pay with a share
Esti la o conferinta si iti place un produs de la standul unui sponsor? Ce ar fi sa poti lua acasa produsul daca ii faci o poza si o incarci pe unul dintre canalele tale de social media?
Asta au putut sa faca participantii la “FOOD BLOGGERS CONFERENCE”, un eveniment dedicat bloggerilor culinari si persoanelor active in mediul online, pasionate de gatit, organizat de Evensys pe 26 noiembrie.
Prima activare pay with a share?
Intr-o postare pe Facebook Cristian Manafu de la Evensys, spune ca “Lidl are – cred – prima activare cu pay with a share de la noi”. Organizatorii (Evensys) si sponsorul care a introdus aceasta modalitate de promovare (Lidl) au pus in practica la aceasta conferinta cateva principii esentiale pentru promovarea evenimentelor si utilizarea eficienta a social media.
Eu particip la multe evenimente si am ocazia sa observ diverse activari ale sponsorilor. De cele mai multe ori, acestea se limiteaza la degustari, distributie de esantioane si/sau scurte prezentari.
Lidl a mers mai departe la “FOOD BLOGGERS CONFFERENCE” si a capitalizat interesul aratat de participanti pentru gama de produse DeLuxe. Cine si-a dorit un anume produs expus de Lidl a putut sa il ia acasa daca a facut o fotografie cu produsul si a incarcat-o pe unul dintre canalele sale sociale.
Ideea este excelenta si denota o intelegere in detaliu a principiilor de social media aplicate evenimentelor off-line.
Esti sponsor la un eveniment?
Daca te hotarasti sa sponsorizezi un eveniment, atunci asigura-te ca experienta clientilor sau potentialilor tai clienti merge dincolo de locatia evenimentului. Roll-up-uri in sala si pe holuri? Vorbitor intr-una din sesiuni? Sigle pe materialele conferintei sau distributie de materiale la standul de promovare sau in mapa evenimentului? OK, insa nu e suficient.
Social media este o unealta esentiala pentru a atinge si influenta o audienta mai mare decat cea formata de participantii la eveniment. Asta a facut si Lidl la “FOOD BLOGGERS CONFFERENCE”. A incitat participantii sa distribuie o fotografie facuta ei insisi catre reteaua lor. Simplu si eficient.
Utilizeaza social media in strategia de eveniment
Iata cateva idei de luat in seama atunci cand decizi sa participi la un eveniment sau conferinta ca sponsor:
1. Asigura-te din start ca vei folosi social media in asa fel incat obiectivele tale de afaceri, respectiv obiectivele tale de participare la conferinta/eveniment vor fi atinse, respectiv asigura-te ca ai la dispozitie o unealta de masurare pentru a verifica eficacitatea metodelor alese – in cazul mentionat anterior, Lidl si-a dorit o combinatie de “awareness” si “trial”; in cadrul evenimentului si-au asigurat awareness si trial printre participanti (bloggerii culinari si alte segmente de potentiali distribuitori de mesaj si utilizatori) si awareness printre cei care fac parte din retelele sociale ale participantilor care au dorit sa distribuie imaginea unui produs din gama Lidl.
2. Creaza strategiile, continutul si aloca o echipa care sa duca la indeplinire obiectivele mentionate la punctul 1.
3. Creeaza sistemul de monitorizare si inregistreaza activitatile social media.
4. Evalueaza eficacitatea activitatilor, fa o lista pentru ce functioneaza (si de ce?) respectiv pentru ce nu functioneaza (si de ce?).
5. Rafineaza strategia aleasa, refa planul si aplica-l la urmatoarele evenimente.
On-line Reputation Management
Punctele 1-5 sunt parte a “Online Reputation Management” pentru firma ta. PR-ul traditional se transforma treptat in Brand Management si Reputation Management intr-un context Social Media. Retelele Sociale sunt unelte puternice pentru a distribui un mesaj, pentru a schimba perceptii si pentru a influenta comunitati de stakeholderi.
Centru de ascultare on-line si social media
Daca reusesti sa iti creezi un centru de ascultare on-line si social media (adica un sistem care sa iti permita sa sa monitorizezi atent ce se discuta despre compania ta sau despre un anume brand), vei reusi sa reactionezi rapid la diverse comentarii negative sau la probleme aprinse aparute in activitatea curenta. Viteza de raspuns este esentiala in rezolvarea unor probleme inainte ca ele sa capete o dimensiune greu de administrat. Pe de alta parte, vei putea sa folosesti social media pentru a reconfirma si a extine atitudini pozitive si pentru a deschide conversatii utile pentru imaginea companiei si a brandurilor sale.
Evenimentele inseamna connectivitate on-line si off-line
Si inca ceva legat de evenimente si utilizarea social media in evenimente: oamenii nu vin la evenimente sau conferinte ca sa stea in scaune si sa asculte – pot sa faca asa ceva acasa in fata televizorului, sau navigand pe internet. Oamenii vin la evenimente ca sa se conecteze, sa poarte diverse conversatii off-line si on-line si sa se implice astfel in eveniment.
Idei pentru organizatorii de evenimente
In final, iata cateva idei pentru organizatorii de evenimente:
– creaza un hashtag al evenimentului si distribuie informatii despre acesta cu mult timp inainte prin newslettere, web-site-ul evenimentului, prin canalele social media ale keynote speakerilor.
– utilizeaza social media pentru a crea concursuri sau “cautari de comori” ascunse la diverse standuri de sampling ale sponsorilor.
– incurajeaza participarea cu castiguri in produse al sponsorilor.
– intervieveaza sponsorii si posteaza scurte mesaje video cu acestia.
– incurajeaza sponsorii sa creeze postari social media cu diverse stimulente pentru a atrage vizitatori la standul lor.
– incurajeaza sponsorii sa posteze imagini de la standul lor.
– creaza un “social media wall” – doua ecrane unde sa rulezi postarile cu hashtag de pe doua canale sociale (Facebook si Instagram sau Twitter) – astfel, campionii social media dintre participanti isi pota vedea postarile impreuna cu ceilalti participanti.
– intervieveaza participantii si posteaza imaginile imediat.
– creeaza jocuri legate de participarea la canalele social media sub hashtag eveniment: premiaza prima persoana care posteaza prima imagine, persoana cu cele mai multe “share”-uri.
– considera sa implementezi sistemul pay with a share pentru achizitia de lead-uri – vezi articolul How to Use “Pay With a Tweet” to Generate Leads de pe Hubspot.
– furnizeaza recapitulari/sumaruri ale sesiunilor in care participa key note speakers – posteaza rapid imagini si continut video si incurajeaza campionii social media sa faca “live blogging” pe baza acestui continut.
In concluzie: cum va arata urmatorul eveniment la care vei participa? Te vei implica in activitatile social media? In ce fel?