Future of Media. Incotro? Cum?
Ce fac Manafu (Cristi) si Dumitrescu (Dana) dupa un an plin de conferinte? Mai fac o conferinta de sfarsit de an despre tendintele lui 2015!
Tendintele lui 2015. In media.
Greu. Foarte greu.
Insa, cei doi, Manafu si Dumitrescu, fac acest pariu in fiecare an si se incapatineaza sa adune, sub semnul Evensys, aproape o zi intreaga, o serie de specialisti media, digital, publicitate, mobile si sa-i provoace sa zica pe bune, vorba reclamei, ce cred ei ca se poate intampla pe o piata in care certitudinea nu mai exista in vocabular de ceva vreme.
Celor de la Evensys le-a iesit in fiecare an si nu vad de ce nu o sa le iasa la fel de bine si anul acesta, in ciuda schimbarilor majore din piata de media.
Stanca, Obae, Capanescu, Chirilescu, Patrascu, Vrinceanu, Gongu, vin in acest an la “Future of Media” si vor pune in discutie opinii venite din “transee”.
Cine va arunca manusa de data asta? Sau, va fi armonie?
Indiferent de cat de tare se incinge conversatia, participantii au de castigat in fiecare an.
Asa ca eu merg sa ii vad live pe toti cei enumerati anterior, pe 9 decembrie, la Howard Johnson, si sa scriu pe blog, din sala de eveniment despre ce se discuta. Voi saluta pe 9 decembrie cititorii blogului meu si le voi spune: “bine ati venit intr-o lume a influentei la indemana, in care oricine poate sa isi construiasca o audienta, sa se transforme in sustinator sau hater, sa construiasca legaturi, sa genereze schimbare si sa fie un factor de diferentiere“.
Ne vedem la Howard Johnson pe 9 decembrie la Future of Media?
Post Scriptum: la inceputul anului, prin aprilie, am scris un text intr-un e-book care a aparut in articolul Tendinte in publishing online in 2014-2015 pe refresh.ro. Materialul meu se dorea un fel de evaluare a tendintelor din piata media. Sunt curios sa aflu pe 9 decembrie cat de multa dreptate aveam (sau nu aveam – dar parca e mai bine sa afli ca ai avut dreptate, nu-i asa?).
Asistam de fapt la o schimbare de paradigmă.
Multe dintre brandurile media nu mai pot continua activitatea sub forma consacrată până acum, de “creatori de conținut”.
Pentru acestea, doar a crea și distribui conținut nu mai este fezabil din punct de vedere economic. Deși în lume nu se intamplă semnificativ mai multe lucruri decât acum 15 ani, schimbarea de paradigmă a venit din faptul că un consumator de media are astăzi mai multe posibilități să afle despre o anume întâmplare în doar câteva ore – de ce să mai dai drumul la televizor la ora 19:00 ca să afli ultimele știri, sau și mai rău, să citești a doua zi despre ce s-a întâmplat ieri.
Ieșirea din această situație stă totuși în mâna media. Multe branduri media au înțeles că viitorul lor depinde de transformarea din “creatori de conținut” în “custode de infomație”, și anume să adune, să sorteze, să clasifice și să distribuie informații. Ele acționează acum ca un “distribuitor de credibilitate” – brandul media este un garant al materialelor distribuite, iar garanția este dată de experiența și abilitățile echipei editoriale.
Vom avea din ce în ce mai puține publicații de tip cotidian, iar pe piață vor rezista publicațiile lunare/bi-lunare și săptămânale care sunt capabile să prelucreze și să dezvolte analize, respectiv să creeze conținut capabil să susțină idei și să declanșeze opinii audienței căreia i se adresează.
Schimbările din media au loc în paralel cu apariția și consacrarea unor noi tipuri de media – a unor branduri de media în sine, bloggerii. Bloggerii reinventează atât jurnalismul cât și publishingul. Ei sunt răspunsul cererii din piată, o cerere ce indică o nevoie nesatisfăcută la intersecția “creare de conținut” și “distribuitor de credibilitate”.
Photo: Abstract from Shutterstock.