Daca as fi stiut asta acum multi ani (2)…
Unele lucruri pur si simplu nu pot fi invatate din carti, sau daca le citesti undeva, nu le poti intelege decat daca le-ai trait, daca ti s-au intamplat.
As fi vrut sa fi stiut asta acum multi ani (sunt multumit insa ca le stiu insa acum, imi sunt de folos, mai bine mai tarziu decat niciodata – cum se spune):
1. Succesul, ca si atentia pe care o obtii din partea mass-media au un pret. Trebuie sa inveti sa accepti acest pret si sa te adaptezi in consecinta.
2. A fi autentic – este o conditie extrem de importanta nu doar pentru o activitate in Social Media, dar si in viata de zi cu zi. Incercarea de a fi ceea ce nu esti cu adevarat este penalizata atunci cand nu nici nu te astepti. Pe de alta parte, bravada de tip “asta sunt eu, si vreau sa arat la toata lumea” nu are nici ea sorti de izbanda. Lovitul de pragul de sus poate veni atunci cand cineva te ia in considerare, de exemplu, intr-un proiect de recrutare. Costin Cocioaba atrage atentia pe blogul sau re fresh.ro asupra unui studiu recent pe tema recrutarii digitale. Materialul realizat de Rogalski Damaschin Public Relations si HR Manager in luna aprilie 2014 arata ca mai bine de jumatate dintre specialistii in recrutare din Romania verifica profilurile de Facebook ale candidatilor pe care ii au in vedere in primele faze ale procesului de recrutare. In materialul postat pe blogul Rogalski Damaschin se arata ca:
84% dintre specialistii in recrutare iau in considerare ce tip de informatii impartasesc candidatii, ce comenteaza si ce fotografii aleg sa publice.
Mai mult decat atat, peste 40% dintre reprezentatii de Resurse Umane acceseaza profilurile de pe retelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.) indiferent de pozitia pentru care recruteaza, in timp ce doar 20% dintre acestia verifica retelele sociale doar pentru pozitiile de middle si top management.
Autenticitatea trebuie practicata atat in la nivel de branding personal cat si la nivel de branding in general. Un brand trebuie sa spuna nu acelor ocazii care nu i se potrivesc sau care merg impotriva misiunii si a valorilor sale.
3. Sa nu ai asteptari in ceea ce priveste intimitatea. Ea nu mai exista in lumea actuala. Daca ai pus ceva pe blog, pe Facebook sau pe LinkedIn, colegii, clientii si mass-media o sa vada. Esti ok cu asta? Daca nu, e prea tarziu…
Mai multe despre ce as fi vrut sa stiu acum multi ani, aici.
Photo credit: Three friends from Shutterstock